Meny
Søk

FORT GJORT!

Tren Smart -Tren i Lunsjen -25 min holder.. Les her..

Tren Smart - Tren i Lunsjen - 25 min holder, FortGjort er løsningen!

I januar 2019 startet vi opp med det svenske konseptet FORT GJORT, som er akkurat det - Det er fort gjort å trene!

Timene finner du på timeplanen, både tidlig, midt på dagen, ettermiddagen og kveld.

25 min har vi alle tid til, og skulle du ha tid til over, så kan du jo kombinerer 2 eller 3 timer om du ønsker.

Fort Gjort sin timebeskrivelse:

FortGjort - Bevegelighetstrening. De aller fleste er stive og har smerter i kroppen fordi de sitter mye stille og har mange monotone bevegelser. FortGjort bevegelighetstreningen er basert på at vi varierer mellom dynamiske/funksjonelle bevegelser serier, med fokus på naturlige bevegelser i kroppen, og tradisjonelle uttøyning. Denne timen er din beste venn når du vil forbedre eller vedlikeholde bevegeligheten eller smidigheten din.

FortGjort - Danse Afro. Her får du nyte store og deilige bevegelser, inspirert av afrikansk dans. Afrikanske rytmer og en enorm bevegelsesglede symboliserer FortGjort Danse Afro. Her er det ingen fasit. Lukk øynene og nyt.

GLEDE - Dans og rytme. Alle som vil, kan danse. Dans har en magisk effekt på både kropp og sjel. Selv om man bruker energi når man gjennomfører gruppetrening aktivitetene i denne kategorien, får man dobbelt så mye energi tilbake.

FortGjort - Danse mix. Her slipper du å velge. I FortGjort Danse Mix får du det beste av alt. Beveg deg og slipp deg løs til nye og gamle favorittlåter. Musikkens karakter setter preg på dansebevegelsene.

FortGjort - Funksjonell trening.  Strekke seg opp til den øverste hyllen i boden, gå ut av bilen, bøye seg ned for å knyte skoene..trene slik du lever. FortGjort funksjonell trening bygger opp en funksjonell styrke, bevegelighet og balanse i kroppen, som du kan bruke i hverdagen.

ForGjort - Høy puls er inspirert av tradisjonell trening. Du kan forvente deg musikk som gir energi og en time som er kreativ og morsom. Med FortGjort høy puls forbedrer eller vedlikeholder du kondisjonen, og du får også høyere forbrenning i kroppen av de puls stimulerende bevegelsene og øvelsene.

FortGjort - Kjerne- og balansetrening. Fokuserer på å forbedre stabiliteten i magen og ryggen. Her får du fire positive treningseffekter - stabilitet, balanse, bevegelighet og styrke. Med effektive og morsomme øvelser og bevegelser får du sterkere kjernemuskulatur og bedre kroppskontroll. I tillegg utfordrer du balansen din. Dette gjøres stort sett i stående posisjon, og på den måten bruker du mer av kroppen din under treningsøkten. I denne aktiviteten trener du i ditt eget tempo og basert på ditt eget nivå etter tid.

FortGjort - Mage rygg. En sterk holdning er alfa omega for at kroppen skal ha det bra i hverdagen. FortGjort mage rygg styrker kroppens midtparti ved hjelp av øvelser for magen og ryggen. Du velger selv om du vil gjennomføre lettere eller tyngre øvelser - ta utgangspunkt i dagsform og nivå. Alle øvelsene gjøres sittende eller liggende på en matte.

FortGjort - Multi Trening. Består av kondisjons- og styrkeøvelser der du hver gang utfordrer deg selv basert på ditt eget nivå. En liten serie av enkle og effektive øvelser eller bevegelser blir gjentatt så mange ganger at du rekker på et visst antall sekunder. Deretter følger en ny serie.

TID - Start og stopp. Her handler timen om start og stopp. Vi jobber på tid. Du jobber i eget tempo i forskjellige tidsintervaller, kort og lange. Klokken bestemmer og musikken er ikke så fremtredende.

FortGjort - styrke med stang.  Med vektstang kan du trene de større musklene i kroppen Du arbeider i ditt eget tempo, og du velger selv hvor tung vektstang du vil bruke. Tidseffektiv trening av hele kroppen.

VI GLEDER OSS=)