Hopp til hovedinnhold
Velkommen til

Family Sortland

Bli medlem

Family Sortland finner du midt i Sortland sentrum. Med over 1200m2 er vi Vesterålens desidert største treningssenter. Vi har en flott sykkelsal med pulssystem og videofremvisning på storskjerm for inspirerende treninger. I vår svært velutstyrte gruppetreningssal kjører vi et stort og variert antall treninger – alt fra bootcampinspirerte styrketimer, til yoga, pilates og trinntimer. Vi har også en kondisjonsavdeling med 13 tredemøller der vi blant annet kjører egne løpetimer. I styrkesalen hos oss er det svært lite du vil savne. Den er stor og fullpakket med kvalitetsutstyr! Med dyktige instruktører og hyggelige ansatte ønsker vi deg hjertelig velkommen til oss. Vi skal gjøre alt vi kan for at du skal trives!

Åpningstider

Senter

Alle dager // Ubemannet
05:00 - 24:00

Sommeråpent uke 26-33

Alle dager
10:00 - 12:00

Bemannet

Mandag - fredag
09:00 - 20:00

Vårt tilbud

  • Åpent fra 05-24 alle dager hele året
  • Bemannet resepsjon fra 09-20 alle hverdager (avvik kan forekomme ved høytider og sommer)
  • Klatrevegg
  • Stort utvalg gruppe- og sykkeltimer
  • Stor kondisjonsavdeling
  • Meget velutstyrt styrkesal
  • Mulighet for personlig trener
  • Solarium
  • Garderober med dusj og badstu
  • Mulighet for å trene på alle Staminasenter i hele Norge
  • Svært dyktige instruktører
  • Gratis parkering
  • Egne treninger for seniorer
  • Vi er medlem av Antidoping Norge og jobber for et sunt treningsmiljø

Timeplan

Du må være innlogget for å kunne booke timer.
Logg inn

I dag

18.00 - 19.00
Sykkel Intervall (55)

Instruktør: Camilla Lydersen

5

Booking: Åpen
Sted: Sykkelsal

Info: Intervaller er hurtigvirkende og prestasjonsfremmende kondisjonstrening med systematiske arbeids- og hvileperioder. Høy intensitet.

18.15 - 19.00
Smilepuls (45)

Instruktør: Susanne Knutsen

9

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: En kondisjonsøkt med smilegaranti! Pulsdrivende trinn til musikk. Moderat intensitet.

19.15 - 20.00

Instruktør: Camilla Lydersen

0

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: Tabata passer for: Alle som ønsker en effekiv intervalløkt med styrke og kondisjon.

20.15 - 21.15
Pilates

Instruktør: Marina Sirenko

18

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: Pilates gir deg økt kroppsbevissthet og bevegelighet, bedre holdning og utholdende muskelstyrke

Tirsdag 28.01

06.45 - 07.25

Instruktør: Susann-Kristin Larsen

25

Booking: Åpen
Sted: Sykkelsal

Info: Timen varer i 40 minutter, flott økt før jobb :)

09.00 - 10.00
Senior Stamina

Instruktør: Aleksander Bjørnsund

3

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: 30 min. sykkel og 30 min. styrke Senior 60 +

10.15 - 11.15
Sykkel/Styrke 30 + 30 min.

Instruktør: Dj

19

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: 30 min. sykkel og 30 min. styrke Passer alle! Timen er lagt opp til senior, men alle kan delta. Hvor tung timer er er opp til deg selv :)

18.00 - 19.00
CombatCardio

Instruktør: Odd Eirik Pedersen

17

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: Energisk og morsom kombinasjon av vanlige treningsøvelser og kampsport. Allsidig trening som passer for alle. Du trenger ingen erfaring med kampsport fra før. Kleskode: Vanlig treningstøy og sko.

18.30 - 19.15

Instruktør: Costas Berntsen

19

Booking: Åpen
Sted: Sykkelsal

Info: Intervaller er hurtigvirkende og prestasjonsfremmende kondisjonstrening med systematiske arbeids- og hvileperioder. Høy intensitet.

Onsdag 29.01

18.00 - 18.30

Instruktør: Agnes O Meløy

-2

Booking: Åpen
Sted: Tatamirommet

Info: 30 minutter, varm gjerne opp på tredemølle før timen. Slyngetrening er styrketrening der man hovedsakelig bruker egen kroppsvekt som motstand. Slyngen gir et ekstra element av ustabilitet som krever samspill mellom de ulike muskelgruppene. Akkurat derfor er slynge godt egnet til å styrke kjernemuskulaturen, core, som er kroppens stabiliseringssenter. Gjennom små grep kan du selv enkelt justere vanskelighetsgraden og belastningen under trening. Slynge brukes av mange som opptrening etter skade, rehabilitering og som første introduksjon til styrketrening. Slynge passer for: Alle! Slyngetrening treffer en svært bred målgruppe og kan tilpasses den enkeltes nivå.

18.40 - 19.10
Løp mølle(30)

Instruktør: Ketil Pettersen

-2

Booking: Åpen
Sted: Kondisjonssalen

Info: Instruktør: Ketil Dette er en effektiv treningshalvtime på tredemølle hvor du forbedrer kondisjonen, brenner kalorier og styrker din helse. Intervall, passer for alle, du løper i ditt tempo. Vi har 14 tredemøller i kondisjonssalen, disse vil bli reservert til denne timen

19.00 - 20.00
Sykkel Intervall (55)

Instruktør: Janicke Selnes

24

Booking: Åpen
Sted: Sykkelsal

Info: Intervaller er hurtigvirkende og prestasjonsfremmende kondisjonstrening med systematiske arbeids- og hvileperioder. Høy intensitet. Costas og Janicke rullerer på å kjøre timen.

19.15 - 20.00

Instruktør: Torstein Amundsen

10

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: Høyintensiv kondisjons- og styrketrening på stasjoner. 40-60 sekunders arbeidsperiode. Tøft, enkelt, fritt for trinn og takt!

20.15 - 21.15

Instruktør: Marina Sirenko

23

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: Mental og fysisk trening for hele deg. Yoga inneholder fysiske øvelser, pusteøvelser, avspenning og meditasjon.

Torsdag 30.01

06.45 - 07.25

Instruktør: Costas Berntsen

26

Booking: Åpen
Sted: Sykkelsal

Info: Timen varer i 40 minutter, flott økt før jobb :)

09.00 - 10.00
Senior Stamina

Instruktør: Dj

10

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: 30 min. sykkel og 30 min. styrke Senior 60 +

10.15 - 11.15
Sykkel/Styrke 30 + 30 min.

Instruktør: Dj

27

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: 30 min. sykkel og 30 min. styrke Passer alle! Timen er lagt opp til senior, men alle kan delta. Hvor tung timer er er opp til deg selv :)

19.00 - 19.45

Instruktør: Erik Rørdal

0

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: Instruktør: Erik Rørdal

20.00 - 20.45

Instruktør: Susanne Knutsen

16

Booking: Åpen
Sted: Gruppesal

Info: Morsom og populær kondisjonstime inspirert av latinamerikansk musikk og dans. Dans til inspirerende musikk, med en inspirerende gjeng og brenn kalorier uten at du merker det! I tillegg til å trene kondisjon, trener du balanse og fleksibilitet.

Menneskene

Bilde av Birgith Knutsen
Driftsleder
Bilde av Dj Djelloul
Personlig trener
Personlig trener
Personlig trener