Hopp til hovedinnhold

Julegavehandel med sterk kjernemuskulatur

Gjør kjernemuskulaturen din klar for julegavehandelen!

Mange pakker som skal bæres i år? Tren kjernemuskulaturen på under 10 minutter! 

Programmet består av 6 øvelser.

  • Skøytehopp
  • Båten med rotasjon
  • Dype sideutfall
  • Lengdehopp
  • Mountain climber
  • Foldekniven


Hver øvelse utføres i 30 sekunder med 15 sekunder pause mellom hver øvelse.

I løpet av pausen gjør du deg klar til neste øvelse. Etter at du har gjennomført alle seks øvelsene, tar du deg en pause på 1 minutt før du gjør et sett til. Etter ca. syv minutter har du både fått opp pulsen og trent hele kroppen.

Gjenta gjerne hele settet 2-3 ganger for enda større treningseffekt. 

Skøytehopp

Hopp til siden og plasser den innerste foten bak den andre. Før samtidig samme arm ned mot gulvet, gjenta til andre siden.

Rygghev med armstrekk

Ligg på magen med armene strake foran hodet. Løft armene opp fra gulvet foran ansiktet. Albuene skal peke ut til siden. Samtidig løfter du også bena/føttene. Pass på at du trekker skulderbladene godt sammen og strammer setemuskulatur i løftet. Hold høyden på overkroppen samtidig som armene strekkes ut igjen til utgangsposisjon, og senker overkroppen igjen. Gjenta. 

Dype sideutfall

Senk deg ned i en dyp utfallsbøy, repeter på motsatt side.

Lengdehopp

Ta sats og hopp så langt fremover du klarer. Land nede i en knebøy. Strekk opp og gå tilbake, gjenta hoppet.

Mountain climber

Start i plankeposisjon. Trekk annet hvert kne opp mot brystet. Hold setet lavt og ryggen rett.

Foldekniven

Start med kroppen i en v-posisjon. Senk ben og armene samtidig kontrollert ned mot gulvet. Før ben og armer opp igjen og returner til utgangsposisjon.

Jeg vil komme igang med trening!