Hopp til hovedinnhold

CORONA - Hva nå?

Hva skjer med medlemskapet mitt? Hvor ringer jeg for å få time med videolegen? Her finner du informasjon, spørsmål og svar om corona-situasjonen. Regjeringen har presentert sin plan for gjenåpning av samfunnet. Der er det lagt opp til at treningssentrene får åpne 15. juni. Vi hadde håpet det skulle være tidligere, men har respekt for myndighetene sin vurdering. Vi gleder oss til å se deg på trening igjen snart.

Covid-19-utbruddet har rammet oss alle hardt. For å hindre smitte, ba myndighetene alle treningssentre i Norge om å stenge treningssentrene fra 12. mars. Sentrene er stengt inntil videre, og vi kan først åpne når myndighetene åpner for det. Dette synes vi er svært trist, men hensynet til smittevern må komme først. 

Vi vil kompensere deg for stengte sentre
Vi beklager at du ikke kan bruke treningssentrene i denne perioden. Dette er en krevende situasjon for senteret vårt og alle som jobber der. Du vil bli kompensert for den perioden vi har vært stengt. Les mer om kompensasjonen ved å klikke her. 

Oppgradert medlemskap

Medlemskapet ditt inkluderer nå også helsetjenestene våre som leveres av FRISK-Sentralen. Der har vi økt bemanningen for å gi deg som medlem god og riktig helsehjelp. Mange har nå sett behovet for å kunne kontakte lege og dyktige spesialister i denne vanskelige perioden. 

Som Family-medlem inkluderer medlemskapet ditt nå:

✅Videokonsultasjon med lege

✅Videokonsultasjon med psykolog

✅Videokonsultasjon med fysioterapeut

✅Videokonsultasjon med personlig trener

✅Online-trening i Exerto med over 400 gruppetreninger

✅Treningstips og treningsprogrammer i appen vår

FRISK-Sentralen sitt telefonnummer er 53 00 68 00. Se også fsc.no/online-trening-i-medlemskapet/ for mer informasjon om Online Trening i ditt medlemskap

Vanlige spørsmål

Hvorfor blir jeg trukket medlemsavgift nå?

Du vil bli kompensert for perioden vi holder stengt i etterkant av den stengte perioden. For å gi deg et godt treningstilbud selv om sentrene er stengt har vi oppgradert medlemskapet ditt.  Medlemskapet inkluderer online-trening, treningsprogram i app, videolege, video psykolog, video-fysio og video-PT. Endre medlemskapet ditt? Kontakt ditt senter her.

Kan jeg fryse medlemskapet mitt?

Det er ikke nødvendig å fryse medlemskapet, da du vil bli kompensert for perioden vi holder stengt i etterkant av den stengte perioden. Vi har i mellomtiden oppgradert medlemskapet ditt kostnadsfritt med online-trening, treningsprogram i app, videolege, video-psykolog, video-fysio og video-PT. Du kan lese mer om det her.

Hva skjer med medlemskapet mitt fremover?

Medlemskapet løper som normalt, men du vil bli kompensert for den perioden vi holder stengt. Du kan lese mer om kompensasjonen her. Vi vil fortsette å gi deg tilgang til våre videoleger og online-trening.

Hva skjer med PT-timene mine nå, må jeg betale?

Din PT står klar til å igangsette treningen så snart vi åpner dørene igjen, og timene dine forfaller ikke i perioden vi har stengt. En PT-pakke fungerer som et klippekort, hvor timene klippes ned etter bruk.

Dersom du har en delbetaling av PT-pakken din, kan delbetalingen flyttes en måned frem i tid dersom du ligger på forskudd i forhold til bruk av timer, dersom du ønsker det. Ta kontakt med ditt senter på e-post - du finner e-posten her.

 

Hvordan bruker jeg online-trening?

Du bruker online trening ved å følge denne linken og registrere deg som bruker. Du velger selv epost og eget passord. Klikk her for å komme til siden.  

Når åpner senteret igjen?

7. mai presenteret myndighetene sin plan for gjenåpning av samfunnet. Der er det lagt opp til at treningssentrene får åpne 15. juni. Vi gleder oss til å se deg på trening snart.

Jeg har avtalegiro med faste trekk, hva skjer med det?

 

La trekkene gå som vanlig, vi kommer til å kompensere deg for tapt tid senere.

Jeg har kjøpt medlemskap for en måned, hva skjer med det?

 

Du vil få utvidet dager på medlemskapet ditt i samsvar med dagene vi har stengt.  Ta kontakt med ditt senter når vi åpner igjen så bistår vi deg.

Kan jeg låne utstyr til å trene hjemme?

 

Dessverre så vi ikke mulighet til å låne ut utstyr. Dette er av hensyn til smitte, risiko for at utstyr blir borte eller ødelagt, samt at organiseringen knyttet til utlån ikke lar seg gjøre med stengte sentre.

Hvordan fungerer det med videolege?

Ring 53006800 så kommer du til sentralbordet på FRISK-sentralen. Der får du snakke med helsepersonell som setter opp en time med allmennlege, psykolog, fysioterapeut eller personlig trener. Når tiden er booket får du en SMS og må laste ned en app. Like før timen får du en ny SMS, går inn i appen, logger inn med Bank Id og venter til lege eller terapeut er klar. På avtalt tid vil legen invitere deg til videosamtale.

Hvor kan jeg ringe for å snakke med noen?

 

I denne perioden er vårt kundesenter bemannet og vi svarer dine henvendelse fortrinnsvis på mail. Om det er slik at du ønsker å kommunisere muntlig med en av våre saksbehandlere så kan du be om dette i en mail til oss. Da vil vi kontakte deg per telefon. Vi gjør oppmerksom på at telefonnummeret til FRISK-Sentralen kan kun behandle helserelaterte henvendelser.

Hvordan kontakter jeg senteret?

Du kan sende en e-post til senteret ditt. Klikk her for å finne kontaktinformasjon til ditt senter. 

Jeg vil komme igang med trening!