Personvern
Lukk X
Vi bruker informasjonskapsler. Dersom du fortsetter å bruke denne siden godtar du at informasjonskapsler blir brukt. [Les mer]

Mageøvelser får vekk magefettet

Myte eller sannhet?

Det hadde vært fantastisk, men virkeligheten ser litt annerledes ut.

Du øker risikoen for å legge på deg over magen hvis du f.eks. stresser mye, sover for lite eller drikker for mye øl. Men selv ikke 100 magebøyninger om dagen får magefettet til å forsvinne.

Hudfett påvirkes i svært liten grad av det som skjer i musklene under huden, og forandringer i musklene kan på ingen måte få fettet til å flytte på seg eller forsvinne helt.

 

Veien frem
Det eneste som teller, er å sørge for å få underskudd på kalorier: Du må altså forbrenne flere kalorier enn du spiser og drikker. Det vil tære på fettet over hele kroppen – også på magen.

Likevel vil målrettet magetrening påvirke hvordan magen ser ut. Ikke på grunn av fettet du mister, men på grunn av en generelt bedre kroppsholdning. Hvis du kan trene opp musklene over nederste del av magen, særlig transversus abdominis (den dype tverrgående magemuskelen), slik at den hele tiden har en viss spenning, vil den presse magen inn og rette deg opp, slik at du ser slankere og sunnere ut – bli 3–4 cm høyere! Derimot kan du ikke sulte deg til en fin baywatchmage.

 

Kilde: iform.nu


   

Utviklet av Bysant.no